Top 3 českí publisheri mali v marci 2020 podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia – Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%.
Priemerný podiel programatiku na displeji 75%
Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020. Top 3 české mediálne domy tak mali v marci tohto roku priemerný podiel programatiku na displeji 75%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy, teda inzercie nakontrahovanej neprogramaticky.
Prečítajte si aj: Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie
Len tretina bola direct display
Ďalší dvaja hráči – Economia a VLP Media deklarovali podľa SPIR-u 54, resp. 58%-ný podiel programatiku na displeji. Po ich zahrnutí do pätice top českých publisherov by tak bol na ich weboch priemerný podiel programatiku na displejovej reklame 67%, a tretina bola direct display.

Asi viac na úkor direct display nákupu
Je pravdepodobné, že dominantný podiel na programatiku tvorí otvorená aukcia, nárast však zaznamenáva aj programmatic direct. Oba programatické spôsoby nákupu reklamy tak zrejme v období zvyšku tohto roku získajú ešte viac na úkor direct display nákupu, ktorý od jari zaznamenáva pre koronakrízu menej peňazí – zadávatelia totiž hľadajú spôsoby realizácie kampaní s čo najvyššou efektivitou s ohľadom na pokročilé možnosti cielenia.
Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Čo je Programmatic Guaranteed
Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora
Už ste čítali?
_