Jedno je isté: V programatickom yield managemente nie je nadlho nič isté

Photo: Pixabay.com

Ak ste ako publisher vytvorili cenový či dopytový ekosystém, o ktorom ste si mysleli, že je zostavený a nastavený dlhodobo správne, nie je to celkom tak. V programatickom yield managemente nie je nadlho nič isté a nemenné.

Neustále zmeny
Predstavte si, že ste postavili dom a okolo neho zasiali trávu. Tešíte sa, že všetko je fajn a na svojom mieste tak, ako ste chceli. Časom zistíte, že bez závlahy trávnika to nepôjde, klíma sa rýchlo mení. Musíte teda závlahu dať urobiť aj za cenu, že pekný trávnik dodatočne rozkopete, lebo – táto zmena bola jednoducho potrebná.
V programatickom Yield manažmente je to podobné. Váš ekosystém sa javí fajn, ale vplyvy naň si vyžadjú neustále zmeny. V cenách, štruktúre, zdrojoch dopytu, či v technológiách. 

Korekcia bude časom vždy potrebná
Napríklad cenové stratégie založené na vašom predpoklade správnosti ich nastavenia sa javia správne. Časom zistíte, že bez zmien v ich štruktúre, či spôsobe experimentovania s nimi to nepôjde. Zmeny musíte časom urobiť aj za cenu, že padne vaša vízia správnosti toho, čo ste vybudovali nadlho. Prosto nejaká korekcia bude časom vždy potrebná, pretože v programatickom yield managemente nie je nadlho nič isté a zaručujúce stále rovnaký efekt v podobe konštantných výnosov.


Prečítajte si aj: Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky


Teraz alebo nikdy
Vplyvy na zmeny cien pri predaji programatickej reklamy sa prejavujú napríklad na základe sezónnosti, interných technologických zmien, keď napríklad vzrastie (alebo klesne) viditeľnosť určitých plôch po redizajne stránok a podobne. Ceny niekedy meníte aj na základe vízie pozitívneho efektu – buď preto, že si veríte, že niekde zarobíte viac práve teraz alebo nikdy, alebo vám to napríklad odporúča výsledok dlhodobejšieho A-B testu.

Skrátka po čase zasa musíte urobiť zmenu, aby ste nedosiahli negatívny efekt.

Ak sa efekt dostavil len krátkodobo
Časom sa však môže ukázať, že pozitívny efekt sa dostavil len krátkodobo, pretože nastala iná sezónna fáza, alebo predpoklad umelej inteligencie, ktorá vám radila, že zarobíte viac, nenaplnil vaše očakávania. Skrátka po čase zasa musíte urobiť zmenu, aby ste nedosiahli negatívny efekt.


Prečítajte si aj: Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky


V pochybnostiach sa rodia dobré nápady
V programatickom yield managemente teda nie je nadlho nič isté. A to je dobre! Inak by sme nemali dôvod pochybovať o svojich produktoch, o ich životnom cykle, či oprávnenosti existencie niektorých svojich postupov. A dobre je to práve preto, lebo v pochybnostiach sa rodia dobré nápady. Optimisti vravia, že niekedy dokonca aj dobré myšlienky!

Tak veľa trpezlivosti, priatelia!


Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


 

Už ste čítali?

  • Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách
    Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách

_

Nové články e-mailom

Loading