Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií

Indickí odborníci na programatik z Googlu – Dushyant Khare, SEA & India Director of Global Partnerships a Aman Chawla, SEA Programmatic Lead vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií.

Autori, podobne ako Jerry Miller o programmatic guaranteed, popisujú kľúčové aspekty, ktoré zabezpečia, aby boli predajné tímy pripravené. Napríklad aj prečo zjednotiť programatické predajné tímy a tímy pre priame rezervácie. Z článku vyberáme ich hlavné myšlienky, ktoré by mali byť aplikovateľné nielen v Ázii, ale aj na územiach pod Kriváňom.

Transformácia začína odhora

Vydavatelia, ktorí uspeli v programatiku, k nemu pristúpili ako k iniciatíve celej spoločnosti. …Vyžaduje si to dlhodobé nasadenie vo všetkých tímoch – nielen v predaji, ale aj v oddeleniach vrátane IT, financií a práva – a transformácia začína odhora. Aby každý bol schopný porozumieť potrebám kupujúcich. Vedúci v celej organizácii by mali aktívne a do hĺbky investovať do školení zameraných na programatik, rozvíjať kultúru testovania a učenia sa, a zabezpečiť, aby noví členovia tímu boli mentorovaní čím skôr. Je tiež dôležité venovať čas vzdelávaniu nových a existujúcich kupujúcich o výhodách programatiku pre zvýšenie rastu a nových príležitostí.“ Autori článku ďalej píšu o tom, prečo je kľúčové zjednotiť predajné tímy.


Prečítajte si aj: Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Kľúčové je zjednotiť predajné tímy

„Je nevyhnutné zjednotiť programatické tímy a predajné tímy pre priame rezervácie. …Pri oddelených tímoch môžu členovia tímu ponúkať konfliktný inventár tomu istému klientovi alebo predávať ten istý inventár so zľavou. To nielenže spôsobuje zmätok a škodlivú konkurenciu, ale aj dlhodobo (negatívne) ovplyvňuje biznis. (Naopak) reštrukturalizované tímy pre priame rezervácie a programatický predaj majú výhody na každej úrovni: vydavatelia môžu riadiť viac príležitostí na rast predajom nového inventára na základe potrieb kupujúcich a ich predajcovia sú schopní posilniť svoje osobné zručnosti a zároveň vytvárať pevnejšie a konzistentnejšie vzťahy so svojimi klientmi“, pokračujú autori článku..

Segmenty publika môžu zvýšiť výnosy

Skúsení páni z Googlu popisujú ďalší kľúčový aspekt takto:Pre lepšie výnosy vybudujte segmenty publika. Keď sú predajné tímy zladené s rovnakým cieľom, vydavatelia potom môžu zamerať svoju pozornosť na to, ako používatelia interagujú s obsahom v rámci svojich webových vlastníctiev. Vydavatelia môžu premeniť analytiku na činy tým, že vybudujú segmenty publika.“


Prečítajte si aj: Jerry Miller má asi pravdu


Vaši klienti nie sú len pod Kriváňom

A na záver globálny pohľad autorov: „Prekračujte hranice tradičnej reklamy. Prostredníctvom programatického nákupu môžu inzerenti získať prístup k inventáru na trhoch po celom svete a začať riadiť nové podnikanie mimo svojich miestnych regiónov…. Vydavatelia, ktorí investujú do vlastného vývoja, budú mať najlepšiu pozíciu na splnenie rastúcich očakávaní inzerentov týkajúcich sa rýchlosti a relevantnosti.“

Podnetné myšlienky aplikovateľné nielen v Ázii, ale určite aj na územiach pod Kriváňom, čo poviete?


A ako ste na tom s transformáciou svojich predajných tímov ako vydavatelia vy? Hlasujte v ankete Šikovného webu.

Zdroj: Insights for publishers: How to enable programmatic success


Prečítajte si aj: Šanca na integráciu oddelených predajných tímov


Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť v konkrétnych sekciách, overí dostupnosť inventára, zameria (zacieli) kampaň na užívateľov s konkrétnymi záujmami či relevanciou voči pripravovanej kampani, vyberie si rôzne umiestnenie či veľkosti reklamnej plochy, nasmeruje ju napríklad len na mobilné zariadenia a nahrá svoje inzeráty do systému ...

Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


Už ste čítali?

  • Programatik? Nič nie je nemožné
    Programatik? Nič nie je nemožné

_

Nové články e-mailom

Loading