Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje.
- Programmatic Guaranteed (programatický predaj zaručeného inventára, ďalej aj PG) umožňuje kupujúcim rezervovať vopred definované množstvo zobrazení reklamy na konkrétnych umiestneniach za pevnú cenu.
- Nie je plne automatizovaným spôsobom obchodu: Vyžaduje interakciu kupujúcich a predávajúcich. Pred spustením kampane sa musia kupujúci a predávajúci dohodnúť na cene aj na objeme zobrazení, akoby išlo o priamy predaj.
Prečítajte si aj: Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami
- Možnosťou presného zacielenia, transparentnej dvojstrannej dohody o nákupe konkrétneho inventára za pevnú cenu a strojovej kontroly realizácie obchodu je Programmatic Guaranteed určitou kombináciou programatických aj priamych predajných kanálov.
- Na rozdiel od nezaručeného programatického nákupu (napr. preferované dohody), PG však neznamená laxný, ale predstavuje 100% záväzok od kupujúcich pri rezervovanom objeme obchodov. Pre vydavateľov to je kľúčová vec pri zaistení výnosu z dohody.
- Prostredníctvom zaručených ponúk môžu kupujúci získať prístup k rovnakým umiestneniam a formátom ako v prípade priameho predaja (tradičných neprogramatických rezervácií). Ide o transparentnú, priamu dohodu, čo hrá kľúčovú úlohu pri dôvere medzi kupujúcim a predávajúcim.
Prečítajte si aj: O strojoch a našom čase
- Nástroje programatickej zaručenej dohody sú oproti tradičnej rezervácii jednoduchšie, časovo úspornejšie a efektívnejšie. Výskum Boston Consulting Group (A Guaranteed Opportunity in Programmatic Advertising) zistil, že programový zaručený proces bol v porovnaní s tradičnými priamymi rezerváciami o 57% efektívnejší z hľadiska času ušetreného vydavateľom a takmer o 30% efektívnejší pre agentúry.
- Programmatic Guaranteed urýchľuje spustenie kampaní na základe garantovaných objemov a pomáha predchádzať chybám v obchodovaní. Navyše uľahčuje optimalizáciu nákladov a zvyšuje efektivitu; všetky transakcie je možné spravovať na jednom mieste a fakturácia je automatizovaná.
- PG sa dá nasadiť v akomkoľvek prostredí (desktop, mobilný web, v aplikácii). Ak je SSP súčasne reklamným serverom vydavateľa, kupujúci majú prostredníctvom Programmatic Guaranteed prístup k 100% konkrétneho inventára.
Prečítajte si aj: Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie
- Trendy ukazujú, že rozpočty sa posúvajú k programatickému nákupu, a globálny dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch sa neustále zvyšuje. Je preto pravdepodobné, že na určitých trhoch programová zaručená inzercia postupne nahradí takmer všetok priamy predaj.
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť v konkrétnych sekciách, overí dostupnosť inventára, zameria (zacieli) kampaň na užívateľov s konkrétnymi záujmami či relevanciou voči pripravovanej kampani, vyberie si rôzne umiestnenie či veľkosti reklamnej plochy, nasmeruje ju napríklad len na mobilné zariadenia a nahrá svoje inzeráty do systému ...
Použité zdroje: smartadserver.com; a článok Camille Bauduin, https://smartadserver.com/programmatic-direct/programmatic-guaranteed-discerning-fact-from-fiction/
Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora
Už ste čítali?
_