Podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia pre IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. „Výsledky projektu poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame“, uvádzajú autori.
Výskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” realizovaný primárne na slovenských členských médiách združenia IAB Slovakia na 19-tich kampaniach od deviatich zapojených agentúr uvádza, že do TV smeruje takmer polovica reklamných peňazí, do digitálnych kampaní 34 percent, a do printov len 3%. To môže byť zároveň aj odpoveď na otázku, kam sa postupne presúvajú reklamné rozpočty z printov.

Nadhodnocovanie televízie
Nadhodnocovanie televízie prieskum deklaruje na príklade vnímania značky respondentami. „Ľudia vašu online reklamu skutočne vnímajú aj keď možno tvrdia opak“, píše sa v prieskume. „Pri 6 reklamných kampaniach, ktoré boli bez TV reklamy, až 24% respondentov uviedlo, že kampaň zaznamenali v televízii.“ Štúdia zároveň poukazuje na „pozitívny vplyv online reklamy na schopnosť respondentov priradiť správnu značku ku kreatívam, ktoré boli v kampani použité.“ Celý prieskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” nájdete na tejto adrese.
Aktuálna téma: Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
Digitál rastie
Podľa portálu Mediaguru.cz slovenská online reklama v roku 2019 atakovala hranicu invenstícií 137 mil. eur a v roku 2018 smerovalo do onlinu 118,5 milióna eur. Z hľadiska formátov má podľa IAB Slovakia najväčší podiel klasická display reklama – v minulom roku do nej na Slovensku išlo 55,7 milióna eur, čiže 43% z celkového objemu internetového reklamného trhu.
Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Slovensko: Programaticky len 19%
Podľa doteraz posledných dát Združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia sa v prvom polroku 2019 „automatizovaným nákupom, čiže programmaticky nakupovalo 19% display reklamy, a medziročne táto forma nákupu dosiahla 20% rast”. Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Správa uvádza, že posun výdavkov smerom k programatiku prevyšuje nárast celkových výdavkov na marketing, čo znamená, že programatik dostáva z výdavkov na reklamu čoraz väčší podiel. Implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu a efektívnosť kampaní.
Prečítajte si aj: Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky
Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora
Už ste čítali?
_