Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí

Photo: Pixabay.com
Podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia pre IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. „Výsledky projektu poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame“, uvádzajú autori.

Výskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” realizovaný primárne na slovenských členských médiách združenia IAB Slovakia na 19-tich kampaniach od deviatich zapojených agentúr uvádza, že do TV smeruje takmer polovica reklamných peňazí, do digitálnych kampaní 34 percent, a do printov len 3%. To môže byť zároveň aj odpoveď na otázku, kam sa postupne presúvajú reklamné rozpočty z printov.

 Rozdelenie budgetu kampane z hľadiska mediatypov
Prieskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” – rozdelenie budgetu kampane z hľadiska mediatypov. Zdroj: Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia | iabslovakia.sk

Nadhodnocovanie televízie

Nadhodnocovanie televízie prieskum deklaruje na príklade vnímania značky respondentami. „Ľudia vašu online reklamu skutočne vnímajú aj keď možno tvrdia opak“, píše sa v prieskume. „Pri 6 reklamných kampaniach, ktoré boli bez TV reklamy, až 24% respondentov uviedlo, že kampaň zaznamenali v televízii.“ Štúdia zároveň poukazuje na „pozitívny vplyv online reklamy na schopnosť respondentov priradiť správnu značku ku kreatívam, ktoré boli v kampani použité.“ Celý prieskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” nájdete na tejto adrese.


Aktuálna téma: Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?


Digitál rastie

Podľa portálu Mediaguru.cz slovenská online reklama vlani atakovala hranicu invenstícií 137 mil. eur a v roku 2018 smerovalo do onlinu 118,5 milióna eur. Z hľadiska formátov má podľa IAB Slovakia najväčší podiel klasická display reklama – v minulom roku do nej na Slovensku išlo 55,7 milióna eur, čiže 43% z celkového objemu internetového reklamného trhu.


Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Slovensko: Programaticky len 19%

Podľa doteraz posledných dát Združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia sa v prvom polroku 2019 „automatizovaným nákupom, čiže programmaticky nakupovalo 19% display reklamy, a medziročne táto forma nákupu dosiahla 20% rast”. Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Správa uvádza, že posun výdavkov smerom k programatiku prevyšuje nárast celkových výdavkov na marketing, čo znamená, že programatik dostáva z výdavkov na reklamu čoraz väčší podiel. Implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu a efektívnosť kampaní.


Prečítajte si aj: Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%


Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť v konkrétnych sekciách, overí dostupnosť inventára, zameria (zacieli) kampaň na užívateľov s konkrétnymi záujmami či relevanciou voči pripravovanej kampani, vyberie si rôzne umiestnenie či veľkosti reklamnej plochy, nasmeruje ju napríklad len na mobilné zariadenia a nahrá svoje inzeráty do systému ...
>> prejsť na celý článok

Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_