Česká internetová reklama vlani rástla o 15 percent, slovenská o 2,4 percenta

Photo: Pixabay.com

Programaticky obchodovaná reklama tvorila v roku 2020 v Česku objemom 16,9 mld. korún vyše 62%-ný podiel z displejovej reklamy (celkom displej 27 mld. CZK) a medziročne vzrástla o 8%. Odhad programatiku pre rok 2021 je rast o 10%.

Celkové výdavky do českej internetovej inzercie vlani rástli o 15%. Podľa združenia SPIR objem reklamných výdavkov do dosiahol v roku 2020 takmer 40 miliárd CZK. Oproti roku 2019 ide o 15%-ný nárast, na ktorom sa najviac podieľala displejová reklama a reklama vo vyhľadávaní. Internetová reklama u našich susedov pomaly atakuje TV.

Kompletný článok zo servera Mediaguru.cz si môžete prečítať na adrese https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/03/spir-internetova-reklama-v-roce-2020-rostla-o-15-atakuje-tv/


Prečítajte si aj: Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky


Slovenský programatik zaznamenal vlani medziročný rast 7%, s 19%-ným podielom na displejovej reklame. Ako však píše server iabslovakia.sk – reportovanie slovenskej programatickej display reklamy (stále) nie je správne nadefinované a “na základe rozhodnutia AdEx komisie združenie IAB Slovakia v roku 2021 pristúpi aj k reportovaniu širšej definície programmatic display reklamy, v ktorej bude zahrnutá všetka display reklama preinvestovaná cez automatizované technologické platformy.“ Celkové výdavky do digitálnej reklamy v roku 2020 na Slovenksu rástli o 2,4%.

Kompletný prehľad slovenských výdavkov do digitálnej reklamy v roku 2020 nájdete na adrese https://www.iabslovakia.sk/tlacove-centrum/vydavky-do-digitalnej-reklamy-v-roku-2020-rastli-o-24/


Prečítajte si aj: Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%


Už ste čítali?

  • Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách
    Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách

_