Google o poplatkoch za Ad Manager: Publisherom ostáva viac ako 95 percent

Photo: Pixabay.com
Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent.

Pri analýze údajov o príjmoch 100 najvýznamnejších spravodajských organizácií, v Googli spriemerovali priame rezervácie a programatický predaj. Vyrátali, že news publisherom ostáva z oboch spôsobov v priemere viac ako 95 percent výnosov z digitálnej reklamy, ktoré generujú, keď pomocou Google Ad Manager zobrazujú reklamy na svojich webových stránkach. Analýza odráža priemerné poplatky, ktoré si Google za systém Ad Manager ponechal, a nezahŕňa poplatky, ktoré môžu byť zaplatené iným platformám a službám.

Priame rezervácie

„Keď vydavatelia spravodajstva predávajú inventár prostredníctvom priameho predaja alebo prostredníctvom iných reklamných technologických platforiem, môžu na zobrazovanie reklamy na svojich webstránkach použiť našu technológiu zobrazovania reklám v Ad Manager-i. Keďže vydavateľ vykonáva väčšinu práce pri zobrazení reklamy z jedného z týchto zdrojov, za službu, ktorú poskytujeme, účtujeme minimálny poplatok za zobrazovanie reklamy. Ak sa reklamy predávajú týmto (priamym) spôsobom, vydavatelia správ si ponechajú viac ako 99 percent výnosov,“ píše Bonita Stewart. (Aktualizované 20.7.2020: Na jar Google oznámil, že pre pandémiu koronavírusu  Iniciatíva Google News na päť mesiacov upúšťa od poplatkov za zobrazovanie reklám vydavateľom správ na celom svete v Google Ad Manager-i.)

Schéma podielu Google na poplatkoch za zobrazovanie reklamy cez Ad Manager. Zdroj obrázka: blog.google/products/admanager/

Programatický predaj

Článok viceprezidentky Bonity Stewart popisuje aj druhý, programatický spôsob predaja: „Keď vydavatelia novín pomocou Ad Manager predávajú reklamný priestor programaticky, majú prístup k rozsiahlym nástrojom, ktoré im umožňujú spravovať reklamy, ktoré sa zobrazujú na ich stránkach. Vydavatelia môžu napríklad zadať minimálnu cenu svojho reklamného priestoru, ovládať značky, ktoré môžu inzerovať, a okrem iných preferencií označiť typy reklám, ktoré chcú zobrazovať. Ad Manager potom nájde inzerenta s najvyššou cenou, ktorý spĺňa požiadavky vydavateľa. Ak sa reklama zobrazuje programaticky prostredníctvom nástroja Ad Manager, vydavatelia správ majú viac ako 80 percent výnosov.“

Zdroj: https://blog.google/products/admanager/


Prečítajte si aj: Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Či je to u publisherov tak aj na Slovensku, nevedno. O poplatkoch, ktoré môžu byť zaplatené iným platformám a službám, resp. agentúram za sprostredkovanie, nie sú dáta. Z akého predaja vám ako publisherovi ostáva viac s ohľadom na zľavy, bonusy etc.?


Hlasujte v ankete Šikovného webu


Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_