Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%

Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%.

Údaje zverejnila začiatkom augusta 2020 IAB v správe 2020 International Report on Programmatic In-Housing. Podľa údajov v správe globálne zaznamenal programatický podiel výdavkov na digitálnej reklame za posledných päť rokov 54% nárast. Programaticky sa vynakladá na programatik viac ako dva z každých troch dolárov investovaných do grafickej (display) reklamy. Podiel programatiku na digitálnej reklame teda dosiahne 68%.


Prečítajte si aj: Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára


 

Programatik dostáva z výdavkov na reklamu čoraz väčší podiel

Správa uvádza, že posun výdavkov smerom k programatiku prevyšuje nárast celkových výdavkov na marketing, čo znamená, že programatik dostáva z výdavkov na reklamu čoraz väčší podiel. Implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu a efektívnosť kampaní. Nezávisle na správe IAB podľa servera statista.com dosiahne globálny priemer podielu programatickej reklamy 69%


Kým celosvetovo podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%, podľa Slovenskej pobočky IAB je podiel na Slovensku len približne 19%.

Lídrom bude Spojené kráľovstvo

V USA a Európe je už programatik na digitálnych reklamných výdavkoch výrazne udomácnený. USA dominuje s podielom na výdavkoch 85%; priemer vo väčšine ekonomicky silných európskych krajín je nad 80%. Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts sa reálne lídrom v podiele výdavkov na programatik stane v tomto roku Spojené kráľovstvo 89%-ami; USA „zaostanú“ s podielom takmer 85%; Francúzsko a Nemecko by mali dosiahnuť podiel 80% resp. 73%. Kým celosvetovo podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%, podľa Slovenskej pobočky IAB je podiel na Slovensku len približne 19%.


Prečítajte si aj: Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií


Správa IAB sa tiež podrobne zaoberá vývojom a trendami riadenia programatických technológií in-house vo vzťahu k externým riešeniam, vplyvmi strojového učenia na rozvoji programatiku, integráciou tímov, agendou prístupu k údajom tretích strán či témou GDPR.


Hlasujte v ankete Šikovného webu


Zdroj (text, foto): https://www.iab.com/insights/2020-international-report-on-programmatic-in-housing/

Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


Už ste čítali?

  • Programatik? Nič nie je nemožné
    Programatik? Nič nie je nemožné

_

Nové články e-mailom

Loading