Podľa článku zverejnenom na portáli Mediaguru.cz, dezinformačné weby si vo svete vďaka reklame zarobia 2,6 miliardy dolárov (2,2 mld. eur) ročne. Väčšina z toho prúdi cez programatickú reklamu. Vyplýva to z nových štúdií spoločností NewsGuard a Comscore.
Reklamní zadávatelia často ani netušia, kam smerujú ich reklamné investície a že vo veľkom podporujú dezinformácie spojené s práve prebiehajúcou pandémiou covid-19, antivakcinačným hnutím či politickými dezinformačnými kampaňami.
Naša anketa
Štúdia, ktorá analyzovala 7500 webových stránok, ukázala, že až 1,68 % výdavkov na displejovú reklamu putuje do vreciek prevádzkovateľov dezinformačných webov. Na americkom trhu, kde je problém obzvlášť citeľný, sa z celkových výdavkov na programatickú reklamu, dosahujúcich 96,89 mld. dolárov, dostane na dezinformačné weby 1,62 mld. dolárov.
Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Podľa inej štúdie spoločnosti NewsGuard sa viac ako 4 000 top značiek, medzi ktorými figurovali napríklad Pepsi, Starbucks nebo Marriott, podieľalo svojimi reklamnými výdavkami, často nevedomky, na podpore dezinformácií spojených s covid-19. Takmer 1700 značiek umiestnilo svoju reklamu na dezinformácie spojené s americkými prezidentskými voľbami.
Zdroj: Mediaguru.cz
Už ste čítali?