Prečo sa učiť empatii (nielen v médiách a programatiku)

Photo: Pixabay.com

Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz?

Panika sa nekoná
Zákazníci nemajú radi nátlak, naopak – majú radi trpezlivých obchodných partnerov s vysokou mierou empatie. Ak napríklad zákazník odložil kampaň v marci, koncom apríla ju nasadil, zrejme aj preto, že nepočúval od obchodného partnera dookola rečičky, že kedy sa stav nákupu zmení (ako inak – hlavne v prospech toho partnera). My sme si počkali, a nasadili odložené kampane neskôr, keď to klient uznal za vhodné. Často sa totiž menili vizuály pre koronu i zmeny v zákazníckom biznise. Po miernom poklese začiatkom jari (teda nebol nijako tragický), znova rastie počet inzerentov, kampaní i priamych obchodov. Klienti sa vracajú, počet kampaní sa zvyšuje, priame dealy pribúdajú. Ak porovnávam rovnaké obdobie vlaňajška, programatik direct v jarných mesiacoch výrazne medziročne rástol. Panika by sa teda nemala konať.



Empatia sa cení
Pri svojej práci mám skúsenosť, že klient potrebuje pružné reakcie na dopyty a empatickú pomoc pri realizácii programatických kampaní. Teda víta často samostatné konanie a odporúčanie, ak napríklad na strane nás ako média vidíme chybu v nastavení jeho kampane v jeho programatickom systéme, oceňuje naše odporúčania. Mne sa napríklad stalo, že o kontrolu opravených kreatív žiadal zákazník namiesto svojho technologického partnera nás, teda v médiu, aby nemusel čakať dni na reakciu kontraktora na druhom konci sveta a mal istotu, že deal už má nastavený korektne. Revíziu opravy nastavení vieme totiž urobiť za niekoľko minút na našej strane. Podobne kontaktujeme aj iných klientov, napríklad ak im dealy neperformujú dostatočne. Spravidla, dávajú najavo, že to oceňujú. Nie vždy sa však úspech v práci s klientami stretáva s ocenením zo strany zamestnávateľov, ktorí často ani netušia, čo pre svojich klientov robia ich zamestnanci.


Prečítajte si aj: Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Panika a škrtanie = negatívna motivácia
Ani zamestnanci nemajú radi nátlak a paniku. Naopak – majú radi trpezlivých zamestnávateľov s vysokou mierou empatie a dôvery v ich schopnosti. Ak v čase krízy zamestnávatelia panicky komunikujú v tímoch namiesto pozitívnej motivácie očakávané prepady tržieb a prepúšťanie, neprejavujú empatiu k zvýšeným nárokom na ľudí, výkony merajú podľa dochádzkového systému či excelových tabuliek dokladujúcich homeoffice, alebo nekorektne hodnotia zamestnancov, svoje tímy demotivujú.

Ak ľudí prvého kontaktu či obchodníkov v náročnom období povzbudzujú, motivujú a školia vo vzťahoch so zákazníkmi, zvyšujú tak pozitívnu motiváciu a lojalitu.

Naopak – ak ľudí prvého kontaktu či obchodníkov v náročnom období povzbudzujú, motivujú a školia vo vzťahoch so zákazníkmi, zvyšujú tak pozitívnu motiváciu a lojalitu.



Negatívna motivácia sa prejaví na znížených výkonoch i neskoršom raste fluktuácie zamestnancov. Tí si dobre uložia do pamäte, ako sa k nim správala ich firma (nielen) v čase krízy. Médiá by sa teda mali uberať cestou zmeny „tabuľkových“ manažérov na vedúcich ochotných povzbudiť, správať sa empaticky a dôverovať svojim zamestnancom.


Prečítajte si aj: O strojoch a našom čase


Čo je priame programatické obchodovanie

Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach.

Programatický predaj zaručeného inventára – povinnosť kúpiť všetko zarezervované
Médium si vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre konkrétny inventár, ktorý je rezervovaný pre kupujúceho (zaručený). Inventár je tak určený výhradne danému kupujúcemu za danú cenu a kupujúci je povinný zaplatiť za rezervované/kúpené množstvo zobrazení reklamy. (Pozri aj články na tému Programmatic direct).

Preferovaná dohoda – voliteľné podávanie ponúk, nezaručený inventár
Médium vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre inventár, na ktorý môže kupujúci voliteľne podávať cenové ponuky. Kupujúci má prednostnú („preferovanú“) možnosť získať daný inventár za dohodnutú cenu. Pokiaľ sa však kupujúci rozhodne o daný inventár neprejaviť záujem, bude poskytnutý do otvorenej aukcie. Transakcia (kampaň) je preto považovaná za nezaručenú, kupujúci v nej nemajú povinnosť inventár zakúpiť (nemusia naň podávať cenovú ponuku), a teda nie je pre nich ani explicitne rezervovaný (médium ho môže v zaručenej kampani rezervovať pro iného kupujúceho).
Jedným zo systémov, ktorý priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim i predávajúcim po celom svete je Google Ad Manager.
Zdroj: https://support.google.com/admanager/answer/7637485?hl=cs


Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


 

Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_