Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času

Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času. Vysoko kvalifikovaní jednotlivci, ktorí vykonávajú činnosti s nízkou hodnotou ako jedna z ôsmich kategórií plytvania v tradičnom procese online obchodu cez priame rezervácie.

Podľa prieskumu Boston Consulting majitelia webstránok priamym programatickým predajom ušetria až 57% času oproti predaju reklamného priestoru klasickým spôsobom.

Zdroj: Štúdia Boston Consulting
Zdroj: Štúdia Boston Consulting

Stojí priame programatické obchodovanie menej ako klasický nákup?

V prvom rade menej času zaberie celý proces prípravy kampane, dohodnutia podmienok, objednávania, fakturácie a reportingu. Je potrebných menej ľudí – inzerent si s médiom nepotrebujete dlho telefonovať a zisťovať dostupnosť inventára pre kampaň, verifikovať podklady (bannery), vymieňať a opravovať chybne napísané písomné objednávky ani osobne sa stretávať a vyjednávať o podmienkach pre konkrétnu kampaň či rozpočet – to všetko sa dá vyriešiť pár klikmi, a teda celý proces je kratší a v konečnom dôsledku stojí menej peňazí obe strany: médiá i inzerentov.
Dočítajte celý článok  Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky


Čo je priame programatické obchodovanie

Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach.
Programatický predaj zaručeného inventára – povinnosť kúpiť všetko zarezervované
Médium si vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre konkrétny inventár, ktorý je rezervovaný pre kupujúceho (zaručený). Inventár je tak určený výhradne danému kupujúcemu za danú cenu a kupujúci je povinný zaplatiť za rezervované/kúpené množstvo zobrazení reklamy.
Preferovaná dohoda – voliteľné podávanie ponúk, nezaručený inventár
Médium vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre inventár, na ktorý môže kupujúci voliteľne podávať cenové ponuky. Kupujúci má prednostnú („preferovanú“) možnosť získať daný inventár za dohodnutú cenu. Pokiaľ sa však kupujúci rozhodne o daný inventár neprejaviť záujem, bude poskytnutý do otvorenej aukcie. Transakcia (kampaň) je preto považovaná za nezaručenú, kupujúci v nej nemajú povinnosť inventár zakúpiť (nemusia naň podávať cenovú ponuku), a teda nie je pre nich ani explicitne rezervovaný (médium ho môže v zaručenej kampani rezervovať pro iného kupujúceho).

Jedným zo systémov, ktorý priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim i predávajúcim po celom svete je Google Ad Manager.

Zdroj: https://support.google.com/admanager/answer/7637485?hl=cs


Odporúčame tiež: How to get the most out of programmatic reservations: Prepare in advance


Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Už ste čítali?

  • Majitelia webstránok priamym programatickým predajom ušetria až 57% času
    O strojoch a našom čase


Zdieľať