Reuters Institute: Za online správy platí na Slovensku 12% populácie

Photo: Pixabay.com
Renomovaná výskumná organizácia priniesla novú správu Digital News Report 2020 mapujúcu mediálne prostredie v štyridsiatich krajinách Európy, Ázie, Afriky i Ameriky. Prinášame niekoľko vybraných faktov týkajúcich sa najmä Slovenska.
  • Za online spravodajstvo platí na Slovensku 12% populácie, čo je o štyri percentuálne body viac, ako štúdia ukazovala vlani. Pre porovnanie – v Nórsku je podiel platieb za online spravodajstvo rozšírenejšie ako na ktoromkoľvek inom trhu, a to 42%. V Česku si za online správy platí 10% čitateľov (oproti vlaňajšku +3%), v USA je to 20% (medziročne +4%).
  • Najviac priestoru je v štúdii venované Británii a USA, kde pri dôvodoch za platbu za spravodajstvo prevážili ako najdôležitejšie faktory výraznosť a kvalita obsahu. V oboch krajinách sa účastníci prieskumu domnievajú, že cez platený online obsah získavajú lepšie informácie ako z bezplatných zdrojov.

    Prečítajte si aj: Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


  • Na Slovensku smartfóny (s podielom 58%) tento rok prvýkrát predbehli počítače a notebooky (55%) ako hlavný spôsob prístupu k digitálnym správam.
  • Dôvera slovenskej populácie v spravodajstvo sa podľa aktualizovanej štúdie Reuters Institutu pohybuje na úrovni 28% (v Česku 33 %).
  • Najvyššiu dôveru má podľa štúdie na Slovensku RTVS, nasleduje TA3 (vlani mala prvé miesto), nasledujú Hospodárske noviny a Aktuality.sk.
  • Kompletné údaje Digital News Report 2020 za Slovensko sú dostupné na tejto adrese.

    Digital News Report 2020: Rebríček dôvery v médiá na Slovensku
    Digital News Report 2020: Rebríček dôvery v médiá na Slovensku. Zdroj: digitalnewsreport.org/

Prieskum sa uskutočnil pomocou online dotazníka na konci januára / začiatku februára 2020. Na údajoch zozbieraných od viac ako 80 000 ľudí na 40 trhoch odráža trendy v období bezprostredne predtým, ako svet výrazne zasiahol koronavírus. Poukazuje na nízku mieru dôvery v spravodajstvo a rastúce obavy z dezinformácií, proti ktorým novinári, redaktori, politici i úradníci verejného zdravotníctva bojovali s cieľom osloviť bežných ľudí kľúčovými správami. Kompletná tohtoročná správa je k dispozícii TU.

Zdroj: digitalnewsreport.org/


Téme programmatic sa štúdia z tohto roku nevenuje, tak si pozrite naše články.


 

Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_