Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%

Photo: Pixabay.com

Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia – Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%.

Priemerný podiel programatiku na displeji 75%

Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020. Top 3 české mediálne domy tak mali v marci tohto roku priemerný podiel programatiku na displeji 75%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy, teda inzercie nakontrahovanej neprogramaticky.


Prečítajte si aj: Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie


Len tretina bola direct display

Ďalší dvaja hráči – Economia a VLP Media deklarovali podľa SPIR-u 54, resp. 58%-ný podiel programatiku na displeji. Po ich zahrnutí do pätice top českých publisherov by tak bol na ich weboch priemerný podiel programatiku na displejovej reklame 67%, a tretina bola direct display.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020
Asi viac na úkor direct display nákupu

Je pravdepodobné, že dominantný podiel na programatiku tvorí otvorená aukcia, nárast však zaznamenáva aj programmatic direct. Oba programatické spôsoby nákupu reklamy tak zrejme v období zvyšku tohto roku získajú ešte viac na úkor direct display nákupu, ktorý od jari zaznamenáva pre koronakrízu menej peňazí – zadávatelia totiž hľadajú spôsoby realizácie kampaní s čo najvyššou efektivitou s ohľadom na pokročilé možnosti cielenia.


Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť v konkrétnych sekciách, overí dostupnosť inventára, zameria (zacieli) kampaň na užívateľov s konkrétnymi záujmami či relevanciou voči pripravovanej kampani, vyberie si rôzne umiestnenie či veľkosti reklamnej plochy, nasmeruje ju napríklad len na mobilné zariadenia a nahrá svoje inzeráty do systému ...
>> prejsť na celý článok

Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_