Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%

Photo: Pixabay.com

Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia – Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%.

Priemerný podiel programatiku na displeji 75%

Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020. Top 3 české mediálne domy tak mali v marci tohto roku priemerný podiel programatiku na displeji 75%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy, teda inzercie nakontrahovanej neprogramaticky.


Prečítajte si aj: Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie


Len tretina bola direct display

Ďalší dvaja hráči – Economia a VLP Media deklarovali podľa SPIR-u 54, resp. 58%-ný podiel programatiku na displeji. Po ich zahrnutí do pätice top českých publisherov by tak bol na ich weboch priemerný podiel programatiku na displejovej reklame 67%, a tretina bola direct display.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020
Asi viac na úkor direct display nákupu

Je pravdepodobné, že dominantný podiel na programatiku tvorí otvorená aukcia, nárast však zaznamenáva aj programmatic direct. Oba programatické spôsoby nákupu reklamy tak zrejme v období zvyšku tohto roku získajú ešte viac na úkor direct display nákupu, ktorý od jari zaznamenáva pre koronakrízu menej peňazí – zadávatelia totiž hľadajú spôsoby realizácie kampaní s čo najvyššou efektivitou s ohľadom na pokročilé možnosti cielenia.


Už ste čítali? Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku


Čo je Programmatic Guaranteed

Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Programmatic Guaranteed (programatický predaj zaručeného inventára, ďalej aj PG) umožňuje kupujúcim rezervovať vopred definované množstvo zobrazení reklamy na konkrétnych umiestneniach za pevnú cenu. Nie je plne automatizovaným spôsobom obchodu: Vyžaduje interakciu kupujúcich a predávajúcich. Pred spustením kampane sa musia kupujúci a predávajúci dohodnúť na cene aj na objeme zobrazení, akoby išlo o priamy predaj. Prečítajte ...
>> prejsť na celý článok

Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora


Už ste čítali?

  • Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?
    Malým podielom homeoffice k nižšej produktivite?

_