Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prinášame 6 dôvodov prečo nakupovať programaticky.
#1 Znalosti o zákazníkoch
Podpora podnikania reklamou už dnes nie je luxus, ale nevyhnutnosť. Ak platilo ešte pár rokov dozadu, že kto nemá webstránku, prichádza o zákazníkov, dnes platí, že kto neinzeruje programaticky, prichádza nielen o tržby, ale aj o znalosti o zákazníkoch a spätnú väzbu o tom, čo jeho zákazníci hľadajú, odkiaľ sú i o aké produkty sa zaujímajú.
Prečítajte si aj: Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky
#2 Relevancia sa oplatí
Už nestačí len “valiť” kdekoľvek na internet kvantitatívne veľa čo najlacnejších zobrazení vašich reklamných bannerov, ale zmyslom je kampane zúžiť na relevantné publikum, hoci aj za vyššiu cenu. Relevancia znamená, že inzerovať menej a kvalitne prinesie často viac ako veľa a nekvalitne. Kde však nájsť to relevantné publikum?
#3 Cielenie pomocou programatiku
Zacielenie reklamy na užívateľov s určitými záujmami je podstata programatickej reklamy. Umožňuje presne nadefinovať návštevníkov internetu s ohľadom na vaše podnikanie. Ušetríte tak peniaze nielen odfiltrovaním nepodstatného publika, ale pomocou programatiku aj opakovane zobraziť vašu kampaň tým, ktorí už na vašom webe niekedy boli, či dokonca nakupovali.
#4 Pokročilé formy cielenia
Do programatického systému môže napríklad majiteľ eshopu nahrať (anonymné) dáta o svojich návštevníkoch. Teda odkiaľ sú, čo ich najviac zaujíma a aké majú nákupné zvyklosti. A ešte omnoho viac: Cieliť reklamu na určité vekové kategórie, obdobie roku či dňa, na typy mobilných zariadení, región, a použiť tzv. retargeting, teda spätné cielenie na návštevníkov vášho webu. To klasická inzercia neumožňuje. Preto programatický nákup celosvetovo i u nás výrazne rastie na úkor neprogramatického.
#5 Svojpomocne i cez agentúru
Platformy na programatický nákup sú dostupné inzerentom, ktorí chcú nakupovať svojpomocne sami, alebo nepriamo – cez špecializované agentúry tvoriace riešenia na mieru. Každý si dnes môže vybrať podľa svojho času či peňaženky.
#6 S kontrolou rozpočtu
Inzerovať programaticky znamená, že systémy vaše publikum umožnia nadefinovať veľmi presne a budú aj navyše kontrolovať váš rozpočet. Ponúknu vám tiež vyhodnocovanie efektivity, dostupné online. Z pohľadu webovej inzercie teda niet pre zacielenie reklamy, efektivitu a kontrolu vášho rozpočtu lepšie riešenie ako nakupovať programaticky.
Autor: Vladimír Martinka, Programmatic expert
Zoznam článkov autora
Už ste čítali?