Podiel displejovej online reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). V Česku sa tak v októbri 2019 nakúpilo 52 % displejovej online reklamy programaticky. Plné znenie článku na serveri Mediaguru.cz.
Prečítajte si aj: Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Pre porovnanie – podľa Združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia sa v prvom polroku 2019 „automatizovaným nákupom, čiže programmaticky nakupovalo 19% display reklamy, a medziročne táto forma nákupu dosiahla 20% rast.“ Plné znenie článku na serveri iabslovakia.sk.
Oba prieskumy monitorujú výdavky do reklamy v cenníkových cenách.
Poznáte typy obchodov pri nákupe digitálnej reklamy?
Typy obchodov pri nákupe digitálnej reklamy. Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com/
Už ste čítali?
_