Photo: Pixabay.com
Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií
Indickí odborníci na programatik z Googlu - Dushyant Khare, SEA & India Director of Global Partnerships a Aman Chawla, SEA Programmatic Lead vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success vlani na jeseň opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií. Autori, podobne ako Jerry Miller o programmatic guaranteed, popisujú kľúčové aspekty, ktoré zabezpečia, aby boli predajné ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch
Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. História vyjednávania na jednom mieste Kupujúci i predávajúci vedia kedykoľvek kontrolovať históriu vyjednávania. Teda ako riešili ponuku (jej podmienky, nastavenie ceny, čas, výber inventára pre kampaň, nahranie kreatív) ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Google o poplatkoch za Ad Manager: Publisherom ostáva viac ako 95 percent
Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent. Pri analýze údajov o príjmoch 100 najvýznamnejších spravodajských organizácií, v Googli spriemerovali priame rezervácie a programatický predaj. Vyrátali, že news publisherom ostáva z oboch spôsobov v priemere viac ako ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
O priemerných cenách programatického nákupu
IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla zajímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. V článku nás zaujalo okrem iného aj to, že „Cena za 1000 viditeľných zobrazení reklamy (CPMv) cez programmatic dosahuje 1,42 Eur a cena ze preklik (CPC) sa pohybuje na úrovni 0,26 Eur. Najdrahším programmatic reklamným formátom je in-stream video reklama, kde CPM dosahuje až 5,36 Eur, ale zároveň ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky
V článku Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky sme opisovali princíp nákupu z pohľadu inzerenta i média predávajúceho reklamný priestor. Dnes sa pozrime na to, ako si inzerent môže svoju reklamu zacieliť v systéme na nákup reklamy a prečo vlastne inzerenti nakupujú reklamu programaticky. Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť (napríklad v konkrétnych sekciách), ...
... celý článok >>
Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Možno vám pomôže toto desatoro. Stratégia predaja Vízia znamená, že si stanovíte stratégiu predaja vášho reklamného priestoru. Teda aké kanály dopytu budete napĺňať (cez aké spôsoby predaja budete zobrazovať reklamy na ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo sa učiť empatii (nielen v médiách a programatiku)
Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz? Panika sa nekoná Zákazníci nemajú radi nátlak, naopak - majú radi trpezlivých obchodných partnerov s vysokou mierou empatie. Ak napríklad zákazník odložil kampaň v marci, koncom apríla ju nasadil, zrejme aj preto, ...
... celý článok >>
Programatik v ére znižovania rozpočtov
V ére znižovania rozpočtov a hľadania komunikačnej efektivity môže byť pre marketérov i médiá riešením programatik. Firmám a ich marketérom klesajú rozpočty na masívny nákup reklamy. Viac smerujú k oslovovaniu ľudí, ktorí majú o ich produkt alebo službu reálny záujem alebo sú už ich zákazníkmi. Redukujú teda masívny neprogramatický nákup impresií, ktoré z veľkej časti nepotrebujú. A to je dôvod pre efektívnejší, programatický obchod s ...
... celý článok >>
Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%
Programaticky obchodovaná reklama v Česku mala vlani 64%-ný podiel na display reklame a medziročne vzrástla o 25%. Podľa českého združenia SPIR programaticky obchodovaná reklama, ktorá sa týka priestoru v reklamných obsahových sieťach a RTB spôsobu predaja, spolu tvorila 64% podiel z celej display reklamy (15,58 mld. Sk v cenníkových cenách) a medziročne vzrástla o 25%. Celkový objem internetovej inzercie v Českej republike dosiahol v roku ...
... celý článok >>
Prečo robiť preferované dohody s cenovou granularitou
Stroje s umelou inteligenciou na určovanie toho, ktorému zákazníkovi sa zobrazí na webe určitá reklama, v súčasnosti pracujú s veľkou škálou údajov. Ako z toho môže vyťažiť webstránka ponúkajúca svoj inventár v preferovaných dohodách? Povedzme, že pre preferovanú dohodu a váš inventár o určitej veľkosti a bonite je prijateľná cena za 1000 zobrazení (CPM) 3€, a s klientom sa teda dohodnete na deale za CPM 3€. Výsledkom bude určité množstvo zobrazení reklamy s touto pevne ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%
Podiel displejovej online reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). V Česku sa tak v októbri 2019 nakúpilo 52 % displejovej online reklamy programaticky. Plné znenie článku na serveri Mediaguru.cz. Prečítajte ...
... celý článok >>
Programaticky neznamená len automatizovane
O programatiku sa píše pomerne dosť. Najmä keď sa vyhodnocujú tržby za reklamu. Pochopiteľne: Podiel programatickej digitálnej inzercie vďaka výhodám pre inzerentov i online médiá rastie. Oveľa menej sa však píše o tom, čo programatik vlastne je, ako funguje a prečo je rozumné aby sa počet ľudí, ktorí sa tomuto nákupu/predaja reklamy venujú v médiách i v agentúrach, rozširoval. Programatické transakcie nenahradia všetku tradičnú digitálnu ...
... celý článok >>
Jerry Miller má asi pravdu
Jerry Miller, Head of Revenue Intelligence for the Americas at Google, má asi pravdu. Vo svojom blogu z januára 2019 píše o veľmi blízkej budúcnosti Programatických zaručených transakcií. O tom prečo, a tom ako vyťažiť maximum z Programmatického predaja. Tému by sme mohli začať Jerryho myšlienkou o tom, že "v prostredí online médií má typický vydavateľ pravdepodobne väčšinu svojho obchodného tímu zameraného na tradičné rezervačné ...
... celý článok >>
Tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky
Inzerenti nakupujú programatický reklamný priestor na webstránkach viacerými spôsobmi. V zásade ide o to, čo potrebujú v danej chvíli, aby splnili svoje zadanie. Pozrite si tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky. 1. Otvorená aukcia Otvorená aukcia je v RTB k dispozícii všetkým kupujúcim. Je navrhnutá tak, aby zaisťovala príslušnému médiu získanie maximálnych možných tržieb za reklamný inventár a zároveň umožňovala kupujúcim široké možnosti výberu ...
... celý článok >>
6 dôvodov prečo nakupovať programaticky
Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prinášame 6 dôvodov prečo nakupovať programaticky. #1 Znalosti o zákazníkoch Podpora podnikania reklamou už dnes nie je luxus, ale nevyhnutnosť. Ak platilo ešte pár rokov dozadu, že kto nemá webstránku, prichádza o zákazníkov, dnes platí, že kto neinzeruje programaticky, prichádza nielen o tržby, ...
... celý článok >>