Photo: Pixabay.com
Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%
Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Priemerný podiel programatiku na displeji 75% Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020. Top 3 české mediálne domy tak mali v marci tohto roku priemerný podiel programatiku na ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie
Vydavatelia predávajú inventár prostredníctvom priameho predaja a zároveň programaticky. Pomaly však z hľadiska výnosov programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie. Masívna implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu i efektívnosť kampaní. Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí
Podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia pre IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. „Výsledky projektu poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame“, uvádzajú autori. Výskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” realizovaný primárne na slovenských členských médiách združenia IAB Slovakia na 19-tich kampaniach od deviatich zapojených agentúr uvádza, že do TV ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára
Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? To je otázka, s ktorou sa často stretneme pri yieldmanažmente reklamného priestoru na webových stránkach s nasadeným programatickým aukčným systémom. Aukcia prvej ceny Ako teda optimalizujeme ceny inventára? Najprv sa pozrime aké druhy cien možno nastaviť. V súčasnosti už aj najväčšia aukčná sieť Doubleclick AdExchange ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%
Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Údaje zverejnila začiatkom augusta 2020 IAB v správe 2020 International Report on Programmatic In-Housing. Podľa údajov v správe globálne zaznamenal programatický podiel výdavkov na digitálnej reklame za posledných päť rokov 54% nárast. Programaticky sa vynakladá na programatik viac ako dva z každých ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo píšem blog o programatickej reklame
Predaj a nákup programatickej reklamy rok od roka rastie na úkor iných mediatypov i digitálnych kanálov, no tempo programatickej osvety sa u nás pod Tatrami adekvátne nezvyšuje. Globálne firmy zvyšujú reklamné spendy Po druhom, útlmovom štvrťroku tohto roka, plánujú v nasledujúcom kvartáli navyšovať marketingové rozpočty viaceré globálne firmy, napríklad McDonald’s, Coca-Cola, i Unilever. Aj v Čechách a na Slovensku. Podľa analýzy GroupM uverejnenej v článku ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Šanca na integráciu oddelených predajných tímov
V čase kedy by vydavateľské domy mali integrovať online tímy pre priamy a programatický predaj, u publisherov stále fungujú aj oddelené tímy obchodníkov primárne pre predaj printovej reklamy. Jednému inzerentovi tak z danej firmy ponúka „papierovú“ inzerciu odborník na print, iný predajca s ním rieši online reklamu a za programatik so zákazníkom komunikuje tretí človek. Priority, znalosti, produkty a teda aj záujmy sú v oddelených ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií
Indickí odborníci na programatik z Googlu - Dushyant Khare, SEA & India Director of Global Partnerships a Aman Chawla, SEA Programmatic Lead vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success vlani na jeseň opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií. Autori, podobne ako Jerry Miller o programmatic guaranteed, popisujú kľúčové aspekty, ktoré zabezpečia, aby boli predajné ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch
Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. História vyjednávania na jednom mieste Kupujúci i predávajúci vedia kedykoľvek kontrolovať históriu vyjednávania. Teda ako riešili ponuku (jej podmienky, nastavenie ceny, čas, výber inventára pre kampaň, nahranie kreatív) ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Google o poplatkoch za Ad Manager: Publisherom ostáva viac ako 95 percent
Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent. Pri analýze údajov o príjmoch 100 najvýznamnejších spravodajských organizácií, v Googli spriemerovali priame rezervácie a programatický predaj. Vyrátali, že news publisherom ostáva z oboch spôsobov v priemere viac ako ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
O priemerných cenách programatického nákupu
IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla zajímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. V článku nás zaujalo okrem iného aj to, že „Cena za 1000 viditeľných zobrazení reklamy (CPMv) cez programmatic dosahuje 1,42 Eur a cena ze preklik (CPC) sa pohybuje na úrovni 0,26 Eur. Najdrahším programmatic reklamným formátom je in-stream video reklama, kde CPM dosahuje až 5,36 Eur, ale zároveň ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky
V článku Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky sme opisovali princíp nákupu z pohľadu inzerenta i média predávajúceho reklamný priestor. Dnes sa pozrime na to, ako si inzerent môže svoju reklamu zacieliť v systéme na nákup reklamy a prečo vlastne inzerenti nakupujú reklamu programaticky. Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť (napríklad v konkrétnych sekciách), ...
... celý článok >>
Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku
Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Možno vám pomôže toto desatoro. Stratégia predaja Vízia znamená, že si stanovíte stratégiu predaja vášho reklamného priestoru. Teda aké kanály dopytu budete napĺňať (cez aké spôsoby predaja budete zobrazovať reklamy na ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo sa učiť empatii (nielen v médiách a programatiku)
Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz? Panika sa nekoná Zákazníci nemajú radi nátlak, naopak - majú radi trpezlivých obchodných partnerov s vysokou mierou empatie. Ak napríklad zákazník odložil kampaň v marci, koncom apríla ju nasadil, zrejme aj preto, ...
... celý článok >>
Programatik v ére znižovania rozpočtov
V ére znižovania rozpočtov a hľadania komunikačnej efektivity môže byť pre marketérov i médiá riešením programatik. Firmám a ich marketérom klesajú rozpočty na masívny nákup reklamy. Viac smerujú k oslovovaniu ľudí, ktorí majú o ich produkt alebo službu reálny záujem alebo sú už ich zákazníkmi. Redukujú teda masívny neprogramatický nákup impresií, ktoré z veľkej časti nepotrebujú. A to je dôvod pre efektívnejší, programatický obchod s ...
... celý článok >>