Photo: Pixabay.com
Tri štvrtiny displejovej reklamy sa na Slovensku nakupujú programaticky
Aj Slovensko už reportuje programatik korektne. Po novom sa u nás tri štvrtiny displejovej reklamy nakupujú programaticky, oznámila IAB Slovakia. Kým ešte vlani združenie do programatických výdavkov nedokázalo od svojich členov získať a zahrnúť do reportu reálne čísla o ich podiele (za rok 2020 vykázali členovia podiel 19%), údajmi za uplynulý polrok už programatické výdavky na základe zmeny metodiky zreálnilo. „Aktuálne programmatic display tvorí 78% display ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
1,68 % globálnych výdavkov na displejovú reklamu ide dezinformačným webom
Podľa článku zverejnenom na portáli Mediaguru.cz, dezinformačné weby si vo svete vďaka reklame zarobia 2,6 miliardy dolárov (2,2 mld. eur) ročne. Väčšina z toho prúdi cez programatickú reklamu. Vyplýva to z nových štúdií spoločností NewsGuard a Comscore. Reklamní zadávatelia často ani netušia, kam smerujú ich reklamné investície a že vo veľkom podporujú dezinformácie spojené s práve prebiehajúcou pandémiou covid-19, antivakcinačným hnutím či politickými dezinformačnými kampaňami ...
... celý článok >>
Yield management: Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách
Ak vychádzame z klasického obchodníckeho predpokladu, že cieľom nie je predať 10 pecníkov chleba za rovnakú cenu jedno euro, ale radšej štyri pecníky predať po dve eurá a len zvyšných šesť za euro, dajú sa takto naše celkové tržby sa zvýšiť o 40%. Dá sa tento poznatok aplikovať na to, ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách? Ako robiť preferované dohody drahšie? Ako teda robiť preferované ...
... celý článok >>
Česká internetová reklama vlani rástla o 15 percent, slovenská o 2,4 percenta
Programaticky obchodovaná reklama tvorila v roku 2020 v Česku objemom 16,9 mld. korún vyše 62%-ný podiel z displejovej reklamy (celkom displej 27 mld. CZK) a medziročne vzrástla o 8%. Odhad programatiku pre rok 2021 je rast o 10%. Celkové výdavky do českej internetovej inzercie vlani rástli o 15%. Podľa združenia SPIR objem reklamných výdavkov do dosiahol v roku 2020 takmer 40 miliárd CZK. Oproti roku ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Ako možno vplývať na výnosy z programatickej reklamy
Yield management znamená zvyšovať výnosy z predaja. Pozrime sa na to, ako možno vplývať na výnosy z programatickej reklamy a čo vlastne robí yield manažér. Riadenie zdrojov dopytu Na výšku výnosov má vplyv kvalita ale i počet partnerov dopytu. Teda sietí, ktoré sa môžu zúčastňovať na nákupe vášho inventára. Z pohľadu yield manažéra pracujúceho s SSP Google Ad Manager ide o výber, dohodnutie a pripojenie ...
... celý článok >>
Treba cieliť programatickú reklamu na najvyššiu viditeľnosť?
Ak programatický kupujúci používa DV360, môže svoje kampane cieliť na viditeľné zobrazenia. Treba však cieliť programatickú reklamu na najvyššiu viditeľnosť? Pozrime sa bližšie na možnosti a súvislosti. Kupujúci používajúci pre programatický nákup DSP DV360 môže podávať ponuky napríklad len na zobrazenia, ktoré majú určitú minimálnu viditeľnosť. Systém totiž pracuje s pravdepodobnosťou, s akou budú viditeľné jednotlivé zobrazenia, na ktoré biduje. Kupujúci pri tvorbe kampane na ...
... celý článok >>
Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie
Vydavatelia predávajú inventár prostredníctvom priameho predaja a zároveň programaticky. Pomaly však z hľadiska výnosov programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie. Masívna implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu i efektívnosť kampaní. Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Čo je Programmatic Guaranteed
Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Programmatic Guaranteed (programatický predaj zaručeného inventára, ďalej aj PG) umožňuje kupujúcim rezervovať vopred definované množstvo zobrazení reklamy na konkrétnych umiestneniach za pevnú cenu. Nie je plne automatizovaným spôsobom obchodu: Vyžaduje interakciu kupujúcich a predávajúcich. Pred spustením ...
... celý článok >>
Programatik v praxi: Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu
Nezriedka sa stane, že sa v čase zmení kupujúci (teda nákupná sieť), ktorý pre inzerenta nakupuje programatický inventár na webe vydavateľa formou preferovenej dohody. Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu, teda namapovať dohodu na iného kupujúceho (a pritom ušetriť firme peniaze)? Keďže ide o zmenu, tak v minulosti ste už vo svojom SSP (Supply-Side Platform) vytvorili dohodu s určitým kupujúcim (nákupnou sieťou). Pozrime sa na to, ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami
Priame rezervácie ako kanál na predaj digitálnej reklamy, generujú v rozvinutých krajinách menej ako polovicu tržieb. Pozrime sa, čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami a prečo sa jeho podiel na displejovej reklame oproti tradičným rezerváciám bude ešte zvyšovať. Nie budúcnosť, ale súčasnosť digitálnej reklamy Programatik už nie je budúcnosť, ale súčasnosť digitálnej reklamy. Dôvodov prečo získava programatik prevahu nad objemom peňazí z priamych rezervácií je ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%
Top 3 českí publisheri mali v marci 2020 podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Priemerný podiel programatiku na displeji 75% Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, Březen 2020. Top 3 české mediálne domy tak mali v marci tohto roku priemerný podiel programatiku ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí
Podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia pre IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. „Výsledky projektu poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame“, uvádzajú autori. Výskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” realizovaný primárne na slovenských členských médiách združenia IAB Slovakia na 19-tich kampaniach od deviatich zapojených agentúr uvádza, že do TV ...
... celý článok >>
Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára
Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? To je otázka, s ktorou sa často stretneme pri yieldmanažmente reklamného priestoru na webových stránkach s nasadeným programatickým aukčným systémom. Aukcia prvej ceny Ako teda optimalizujeme ceny inventára? Najprv sa pozrime aké druhy cien možno nastaviť. V súčasnosti už aj najväčšia aukčná sieť Doubleclick AdExchange ...
... celý článok >>
Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%
Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Údaje zverejnila začiatkom augusta 2020 IAB v správe 2020 International Report on Programmatic In-Housing. Podľa údajov v správe globálne zaznamenal programatický podiel výdavkov na digitálnej reklame za posledných päť rokov 54% nárast. Programaticky sa vynakladá na programatik viac ako dva z každých ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.com
Prečo píšem blog o programatickej reklame
Prečo píšem blog o programatickej reklame Píšem o tom, prečo nakupovať a predávať programaticky, cez aké druhy kanálov dopytu možno speňažovať inventár, aké programatické kanály možno v predaji použiť, čo je vlastne predaj zaručeného inventára cez programmatic guaranteed, či o tom, ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií. Preto píšem blog o programatickej reklame. Pripadá mi užitočné písať o tom, čo môže pomôcť. Globálne firmy zvyšujú ...
... celý článok >>