Photo: Pixabay.com
Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%
Podiel displejovej online reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). V Česku sa tak v októbri 2019 nakúpilo 52 % displejovej online reklamy programaticky. Plné znenie článku na serveri Mediaguru.cz. Prečítajte ...
... celý článok >>
Programaticky neznamená len automatizovane
O programatiku sa píše pomerne dosť. Najmä keď sa vyhodnocujú tržby za reklamu. Pochopiteľne: Podiel programatickej digitálnej inzercie vďaka výhodám pre inzerentov i online médiá rastie. Oveľa menej sa však píše o tom, čo programatik vlastne je, ako funguje a prečo je rozumné aby sa počet ľudí, ktorí sa tomuto nákupu/predaja reklamy venujú v médiách i v agentúrach, rozširoval. Programatické transakcie nenahradia všetku tradičnú digitálnu ...
... celý článok >>
Jerry Miller má asi pravdu
Jerry Miller, Head of Revenue Intelligence for the Americas at Google, má asi pravdu. Vo svojom blogu z januára 2019 píše o veľmi blízkej budúcnosti Programatických zaručených transakcií. O tom prečo, a tom ako vyťažiť maximum z Programmatického predaja. Tému by sme mohli začať Jerryho myšlienkou o tom, že "v prostredí online médií má typický vydavateľ pravdepodobne väčšinu svojho obchodného tímu zameraného na tradičné rezervačné ...
... celý článok >>
Tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky
Inzerenti nakupujú programatický reklamný priestor na webstránkach viacerými spôsobmi. V zásade ide o to, čo potrebujú v danej chvíli, aby splnili svoje zadanie. Pozrite si tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky. 1. Otvorená aukcia Otvorená aukcia je v RTB k dispozícii všetkým kupujúcim. Je navrhnutá tak, aby zaisťovala príslušnému médiu získanie maximálnych možných tržieb za reklamný inventár a zároveň umožňovala kupujúcim široké možnosti výberu ...
... celý článok >>
Photo: Pixabay.cim
6 dôvodov prečo nakupovať programaticky
Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prinášame 6 dôvodov prečo nakupovať programaticky. #1 Znalosti o zákazníkoch Podpora podnikania reklamou už dnes nie je luxus, ale nevyhnutnosť. Ak platilo ešte pár rokov dozadu, že kto nemá webstránku, prichádza o zákazníkov, dnes platí, že kto neinzeruje programaticky, prichádza nielen o tržby, ...
... celý článok >>
Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času
Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času. Vysoko kvalifikovaní jednotlivci, ktorí vykonávajú činnosti s nízkou hodnotou ako jedna z ôsmich kategórií plytvania v tradičnom procese online obchodu cez priame rezervácie. Podľa prieskumu Boston Consulting majitelia webstránok priamym programatickým predajom ušetria až 57% času oproti predaju reklamného priestoru klasickým spôsobom. Stojí priame programatické obchodovanie menej ako klasický nákup? V prvom rade menej času zaberie celý ...
... celý článok >>
Prečo a ako implementovať Google Exchange Bidding
Exchange bidding je podávanie cenových ponúk na burzách. Umožňuje vydavateľom otvoriť ponúkanie svojho reklamného priestoru väčšiemu množstvu reklamných sietí a v aukcii lepšie speňažovať prémiový i zbytkový inventár. S čím rátať pri implementácii Exchange biddingu a aká je synergia implementácie? Hlavné prínosy Čo môže prevádzkovateľ webu od Exchange biddingu očakávať je diverzifikácia kanálov dopytu. Hlavný zdroj prevažnej väčšiny webov pre predaj nezaručeného inventára - Doubleclick ...
... celý článok >>
Preferované dohody: Predvídateľná cena namiesto aukčnej hry na nákup a predaj
Google donedávna používal primárne aukčný model druhej ceny. V tomto modeli uchádzači stanovili cenu, ktorú sú ochotní zaplatiť za zobrazenie reklamy. Cena, ktorú ponúkali, je však len zriedka presná suma, ktorú zaplatia, pretože víťazný uchádzač zaplatil iba o 0,01€ viac ako druhá najvyššia ponuka. Vysvetlenie na reálnych číslach - sú 3 uchádzači, s tromi ponukami. Aukčný model druhej ceny Ponuka 2,10€ Ponuka 2,80€ Ponuka 2,50€ ...
... celý článok >>
Čo je priame programatické obchodovanie
Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach. Programatický predaj zaručeného inventára – povinnosť kúpiť všetko zarezervované Médium si vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre konkrétny inventár, ktorý je rezervovaný pre kupujúceho (zaručený). Inventár je tak určený výhradne danému kupujúcemu za danú cenu a kupujúci je povinný zaplatiť za rezervované/kúpené ...
... celý článok >>
O strojoch a našom čase
O strojoch a našom čase
Nedávno chcel klient mojej kolegyne nakupovať u nás v médiu online reklamu programaticky. Takýchto požiadaviek je v poslednom čase čoraz viac. Keďže mám na starosti riadenie a realizáciu priamych programatických obchodov s reklamou, chcela odo mňa vedieť, čo od klienta potrebujeme na nasadenie programatickej kampane na náš web. Fakt bez "papierovej objednávky"? Cenu si kolegyňa s inzerentom dohodla mejlom, veľkosť a umiestnenie pre reklamné formáty tiež. Povedal som ...
... celý článok >>
Exchange bidding ako ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá
Google Ad Manager (donedávna Doubleclick for Publishers) umožňuje majiteľom webových stránok ktorí ho používajú, predávať svoj inventár nielen cez Ad Exchange, ale obchodovať v otvorenej aukcii aj s ďalšími reklamnými sieťami sprostredkovania prostredníctvom tzv. Exchange biddingu (EB). V čom spočíva nóvum? Exchange bidding je ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá. Zväčšuje počet súťažiacich Ide v podstate o podávanie cenových ponúk na burzách resp. third-party exchanges ...
... celý článok >>
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň vyberie cez informačný systém médiá (webstránky), kde svoju reklamu hodlá cielene zobraziť v konkrétnych sekciách, overí dostupnosť inventára, zameria (zacieli) ...
... celý článok >>

 

Zdieľať