Najnovšie z blogu Šikovný web

twitter linkedin custom facebook 

Programatik v praxi: Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu

Nezriedka sa v čase zmení kupujúci pre preferovenú dohodu. Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu, teda namapovať dohodu na iného kupujúceho (a pritom ušetriť firme peniaze)? Prejsť na článok

Čo je Programmatic Guaranteed

Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Prejsť na článok

Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami

Priame rezervácie ako kanál na získavanie reklamných tržieb na webe, generujú v rozvinutých krajinách menej ako polovicu tržieb. Pozrime sa, čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami a prečo sa jeho podiel na displejovej reklame oproti tradičným rezerváciám bude ešte zvyšovať. Prejsť na článok

Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%

Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy. Prejsť na článok

Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie

Masívna implementácia programatických technológií v posledných rokoch umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu i efektívnosť kampaní. Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako výnosy z priamych, neprogramatických rezervácií. Prejsť na článok

Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí

Podľa výskumu IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. Výsledky štúdie poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame. Prejsť na článok

Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára

Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? Prejsť na článok

Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%

Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Prejsť na článok

Prečo píšem blog o programatickej reklame

Predaj a nákup programatickej reklamy rok od roka rastie na úkor iných mediatypov i digitálnych kanálov, no tempo programatickej osvety sa u nás pod Tatrami adekvátne nezvyšuje. Prejsť na článok

Šanca na integráciu oddelených predajných tímov

V čase kedy by vydavateľské domy mali integrovať online tímy pre priamy a programatický predaj, u publisherov stále fungujú aj oddelené tímy obchodníkov primárne pre predaj printovej reklamy. Prejsť na článok

Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií

Indickí odborníci na programatik z Googlu vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success vlani na jeseň opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií. Prejsť na článok

Päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch

Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. Prejsť na článok

Google o poplatkoch za Ad Manager: Publisherom ostáva viac ako 95 percent

Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent. Prejsť na článok

O priemerných cenách programatického nákupu

IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla zajímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. Prejsť na článok

Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky

Dnes sa pozrime na to, ako si inzerent môže svoju reklamu zacieliť v systéme na nákup reklamy a prečo vlastne inzerenti nakupujú reklamu programaticky Prejsť na článok

Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku

Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Prejsť na článok

Prečo sa učiť empatii (nielen v médiách a programatiku)

Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz? Prejsť na článok

Programatik v ére znižovania rozpočtov

V ére znižovania rozpočtov a hľadania komunikačnej efektivity môže byť pre marketérov i médiá riešením programatik. Prejsť na článok

Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%

Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%. Celkový objem internetovej inzercie v Českej republike dosiahol v roku 2019 viac ako 34 miliárd korún. Prejsť na článok >>>

Prečo robiť preferované dohody s cenovou granularitou

Stroje s umelou inteligenciou na určovanie toho, ktorému zákazníkovi sa zobrazí na webe určitá reklama, pracujú s veľkou škálou údajov. Ako z toho môže vyťažiť webstránka ponúkajúca svoj inventár v preferovaných dohodách? Prejsť na článok >>>

Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%

Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Prejsť na článok >>>

Programaticky neznamená len automatizovane

O programatiku sa píše pomerne dosť. Najmä keď sa vyhodnocujú tržby za reklamu. Pochopiteľne: Podiel programatickej digitálnej inzercie vďaka výhodám pre inzerentov i online médiá rastie. Prejsť na článok >>>

Jerry Miller má asi pravdu

Jerry Miller, Head of Revenue Intelligence for the Americas at Google, má asi pravdu. Vo svojom blogu píše o veľmi blízkej budúcnosti Programatických zaručených transakcií. O tom prečo, a o tom ako vyťažiť maximum z Programmatického predaja. Prejsť na článok >>>

Tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky

Inzerenti nakupujú programatický reklamný priestor na webstránkach viacerými spôsobmi. V zásade ide o to, čo potrebujú v danej chvíli, aby splnili svoje zadanie. Pozrite si tri spôsoby a možno nakúpiť reklamu programaticky. Prejsť na článok >>>

6 dôvodov prečo nakupovať programaticky

Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prejsť na článok >>>

Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času

Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času. Vysoko kvalifikovaní jednotlivci, ktorí vykonávajú činnosti s nízkou hodnotou ako jedna z ôsmich kategórií plytvania v tradičnom procese online obchodu cez priame rezervácie. Prejsť na článok >>>

Prečo a ako implementovať Google Exchange Bidding

Exchange bidding je podávanie cenových ponúk na burzách. Umožňuje vydavateľom otvoriť ponúkanie svojho reklamného priestoru väčšiemu množstvu reklamných sietí a v aukcii lepšie speňažovať prémiový i zbytkový inventár. S čím rátať pri implementácii Exchange biddingu a aká je synergia implementácie? Prejsť na článok >>>

Preferované dohody: Predvídateľná cena namiesto aukčnej hry na nákup a predaj

Mnoho predajcov i kupujúcich bude mať radosť, že budú mať dlhodobo dohodnutú predvídateľnú pevnú cenu za ktorú nakúpia / predajú programaticky zaujímavú časť reklamného inventára. Namiesto hrania hry na nákup a predaj s nie vždy jasnými cenovými odhadmi. Prejsť na článok >>>

Čo je priame programatické obchodovanie

Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach. Prejsť na článok >>>

O strojoch a našom čase

Prečo je priame programatické obchodovanie významne časovo úspornejšie ako priamy neprogramatický obchod s online reklamou? Prejsť na článok >>>

Exchange bidding ako ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá

Ide o podávanie cenových ponúk na burzách resp. third-party exchanges, kde si médium určí minimálne ceny zvlášť pre každú časť svojho inventára. Prejsť na článok >>>

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Lebo je to efektívnejšie a lacnejšie pre médiá i inzerentov. Prejsť na článok >>>

Niečo pre relax - zabavte sa s Túlavou mačkou

Niečo pre relax - zabavte sa s Túlavou mačkou

Šikovný web je blog o programatickej reklame.

Viac článkov zo Šikovného webu