Najnovšie z blogu Šikovný web

Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku

Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Prejsť na článok

Yield management: Ako zvýšiť tržby v preferovaných dohodách

Ak vychádzame z klasického obchodníckeho predpokladu, že cieľom nie je predať 10 pecníkov chleba za rovnakú cenu jedno euro, ale radšej štyri pecníky predať po dve eurá a len zvyšných šesť za euro, dajú sa takto naše celkové tržby zvýšiť o 40%. Prejsť na článok

Ako možno vplývať na výnosy z programatickej reklamy

Yield management znamená zvyšovať výnosy z predaja. Pozrime sa na to, ako možno vplývať na výnosy z programatickej reklamy a čo vlastne robí yield manažér.. Prejsť na článok

Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára

Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? Prejsť na článok

Treba cieliť programatickú reklamu na najvyššiu viditeľnosť?

Ak programatický kupujúci používa DV360, môže svoje kampane cieliť na viditeľné zobrazenia. Treba však cieliť programatickú reklamu na najvyššiu viditeľnosť? Pozrime sa bližšie na možnosti a súvislosti. Prejsť na článok

Päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch

Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. Prejsť na článok

Slovensko "dobehlo" USA v miere dôvery v spravodajstvo

Celková dôvera v správy u nás klesla na 26 % (vlani 30%). Najdôveryhodnejším spravodajským webom na Slovensku sú stále Aktuality.sk. Prejsť na článok

Najdôveryhodnejším spravodajským webom na Slovensku sú Aktuality.sk

Podľa vlaňajšej štúdie The Reuters Institute Digital News Report 2021 mapujúcej médiá v roku 2020, sú najdôveryhodnejším spravodajským webom na Slovensku Aktuality.sk. Spomedzi všetkých médií boli na treťom mieste za TA3 a RTVS. Prejsť na článok

Tri štvrtiny displejovej reklamy sa na Slovensku nakupujú programaticky

Aj Slovensko už reportuje programatik korektne. Po novom sa u nás tri štvrtiny displejovej reklamy nakupujú programaticky, oznámila IAB Slovakia. Prejsť na článok

1,68 % globálnych výdavkov na displejovú reklamu ide dezinformačným webom

Podľa článku zverejnenom na portáli Mediaguru.cz, dezinformačné weby si vo svete vďaka reklame zarobia 2,6 miliardy dolárov (2,2 mld. eur) ročne. Väčšina z toho prúdi cez programatickú reklamu. Prejsť na článok

Česká internetová reklama vlani rástla o 15 percent, slovenská o 2,4 percenta

Programaticky obchodovaná reklama tvorila vlani v Česku objemom 16,9 mld. korún vyše 62%-ný podiel z displejovej reklamy (celkom displej 27 mld. CZK) a medziročne vzrástla o 8%. Odhad programatiku pre rok 2021 je rast o 10%. Prejsť na článok

Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie

Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako výnosy z priamych, neprogramatických rezervácií. Prejsť na článok

Čo je Programmatic Guaranteed

Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Prejsť na článok

Programatik v praxi: Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu

Nezriedka sa v čase zmení kupujúci pre preferovenú dohodu. Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu, teda namapovať dohodu na iného kupujúceho (a pritom ušetriť firme peniaze)? Prejsť na článok

Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami

Priame rezervácie ako kanál na získavanie reklamných tržieb na webe, generujú v rozvinutých krajinách menej ako polovicu tržieb. Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami a prečo sa jeho podiel na displejovej reklame oproti tradičným rezerváciám bude ešte zvyšovať. Prejsť na článok

Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%

Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy. Prejsť na článok