Najnovšie z blogu Šikovný web

twitter linkedin custom facebook 

Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%

Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy. Prejsť na článok

Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie

Masívna implementácia programatických technológií v posledných rokoch umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu i efektívnosť kampaní. Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako výnosy z priamych, neprogramatických rezervácií. Prejsť na článok

Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí

Podľa výskumu IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. Výsledky štúdie poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame. Prejsť na článok

Yieldmanagement: Optimalizujeme ceny inventára

Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? Prejsť na článok

Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%

Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Prejsť na článok

Prečo píšem blog o programatickej reklame

Predaj a nákup programatickej reklamy rok od roka rastie na úkor iných mediatypov i digitálnych kanálov, no tempo programatickej osvety sa u nás pod Tatrami adekvátne nezvyšuje. Prejsť na článok

Šanca na integráciu oddelených predajných tímov

V čase kedy by vydavateľské domy mali integrovať online tímy pre priamy a programatický predaj, u publisherov stále fungujú aj oddelené tímy obchodníkov primárne pre predaj printovej reklamy. Prejsť na článok

Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií

Indickí odborníci na programatik z Googlu - Dushyant Khare, SEA & India Director of Global Partnerships a Aman Chawla, SEA Programmatic Lead vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success vlani na jeseň opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií. Prejsť na článok

Päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch

Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. Prejsť na článok

Google o poplatkoch za Ad Manager: Publisherom ostáva viac ako 95 percent

Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent. Prejsť na článok

O priemerných cenách programatického nákupu

IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla zajímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. Prejsť na článok

Prečo inzerenti nakupujú reklamu programaticky

Dnes sa pozrime na to, ako si inzerent môže svoju reklamu zacieliť v systéme na nákup reklamy a prečo vlastne inzerenti nakupujú reklamu programaticky Prejsť na článok

Desatoro o tom, kedy začnete naozaj profitovať z programatiku

Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Prejsť na článok

Prečo sa učiť empatii (nielen v médiách a programatiku)

Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz? Prejsť na článok

Programatik v ére znižovania rozpočtov

V ére znižovania rozpočtov a hľadania komunikačnej efektivity môže byť pre marketérov i médiá riešením programatik. Prejsť na článok

Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%

Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%. Celkový objem internetovej inzercie v Českej republike dosiahol v roku 2019 viac ako 34 miliárd korún. Prejsť na článok >>>

Prečo robiť preferované dohody s cenovou granularitou

Stroje s umelou inteligenciou na určovanie toho, ktorému zákazníkovi sa zobrazí na webe určitá reklama, pracujú s veľkou škálou údajov. Ako z toho môže vyťažiť webstránka ponúkajúca svoj inventár v preferovaných dohodách? Prejsť na článok >>>

Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%

Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Prejsť na článok >>>

Programaticky neznamená len automatizovane

O programatiku sa píše pomerne dosť. Najmä keď sa vyhodnocujú tržby za reklamu. Pochopiteľne: Podiel programatickej digitálnej inzercie vďaka výhodám pre inzerentov i online médiá rastie. Prejsť na článok >>>

Jerry Miller má asi pravdu

Jerry Miller, Head of Revenue Intelligence for the Americas at Google, má asi pravdu. Vo svojom blogu píše o veľmi blízkej budúcnosti Programatických zaručených transakcií. O tom prečo, a o tom ako vyťažiť maximum z Programmatického predaja. Prejsť na článok >>>

Tri spôsoby ako možno nakúpiť reklamu programaticky

Inzerenti nakupujú programatický reklamný priestor na webstránkach viacerými spôsobmi. V zásade ide o to, čo potrebujú v danej chvíli, aby splnili svoje zadanie. Pozrite si tri spôsoby a možno nakúpiť reklamu programaticky. Prejsť na článok >>>

6 dôvodov prečo nakupovať programaticky

Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prejsť na článok >>>

Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času

Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času. Vysoko kvalifikovaní jednotlivci, ktorí vykonávajú činnosti s nízkou hodnotou ako jedna z ôsmich kategórií plytvania v tradičnom procese online obchodu cez priame rezervácie. Prejsť na článok >>>

Prečo a ako implementovať Google Exchange Bidding

Exchange bidding je podávanie cenových ponúk na burzách. Umožňuje vydavateľom otvoriť ponúkanie svojho reklamného priestoru väčšiemu množstvu reklamných sietí a v aukcii lepšie speňažovať prémiový i zbytkový inventár. S čím rátať pri implementácii Exchange biddingu a aká je synergia implementácie? Prejsť na článok >>>

Preferované dohody: Predvídateľná cena namiesto aukčnej hry na nákup a predaj

Mnoho predajcov i kupujúcich bude mať radosť, že budú mať dlhodobo dohodnutú predvídateľnú pevnú cenu za ktorú nakúpia / predajú programaticky zaujímavú časť reklamného inventára. Namiesto hrania hry na nákup a predaj s nie vždy jasnými cenovými odhadmi. Prejsť na článok >>>

Čo je priame programatické obchodovanie

Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach. Prejsť na článok >>>

O strojoch a našom čase

Prečo je priame programatické obchodovanie významne časovo úspornejšie ako priamy neprogramatický obchod s online reklamou? Prejsť na článok >>>

Exchange bidding ako ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá

Ide o podávanie cenových ponúk na burzách resp. third-party exchanges, kde si médium určí minimálne ceny zvlášť pre každú časť svojho inventára. Prejsť na článok >>>

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky

Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Lebo je to efektívnejšie a lacnejšie pre médiá i inzerentov. Prejsť na článok >>>

Niečo pre relax - zabavte sa s Túlavou mačkou

Niečo pre relax - zabavte sa s Túlavou mačkou

Šikovný web je blog o programatickej reklame.

Viac článkov zo Šikovného webu