|
|
|
Ak programatický kupujúci používa DV360, môže svoje kampane cieliť na viditeľné zobrazenia. Treba však cieliť programatickú reklamu na najvyššiu viditeľnosť? Pozrime sa bližšie na možnosti a súvislosti. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Pri trende rastu v posledných mesiacoch sa dá predpokladať, že aj na Slovensku sú vydavatelia, ktorí už majú programatické výnosy z displejovej reklamy vyššie ako výnosy z priamych, neprogramatických rezervácií. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Nezriedka sa v čase zmení kupujúci pre preferovenú dohodu. Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu, teda namapovať dohodu na iného kupujúceho (a pritom ušetriť firme peniaze)? Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Priame rezervácie ako kanál na získavanie reklamných tržieb na webe, generujú v rozvinutých krajinách menej ako polovicu tržieb. Pozrime sa, čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami a prečo sa jeho podiel na displejovej reklame oproti tradičným rezerváciám bude ešte zvyšovať. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Len štvrtinu displejovej reklamy troch najväčších českých publisherov tak tvorili tržby z direct displejovej reklamy. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Podľa výskumu IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. Výsledky štúdie poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Čo vedie k vyšším príjmom v otvorenej aukcii: Vyššia nastavená cena a nízke pokrytie, alebo vyššie pokrytie pri nižšej cene? Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Predaj a nákup programatickej reklamy rok od roka rastie na úkor iných mediatypov i digitálnych kanálov, no tempo programatickej osvety sa u nás pod Tatrami adekvátne nezvyšuje. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
V čase kedy by vydavateľské domy mali integrovať online tímy pre priamy a programatický predaj, u publisherov stále fungujú aj oddelené tímy obchodníkov primárne pre predaj printovej reklamy. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Indickí odborníci na programatik z Googlu vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických technológií. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Kompatibilita systémov pri programatických zaručených dohodách je výhodou pre kupujúceho i predávajúceho. Čo možno cez systémy od Googlu (DV360 a Ad Manager) kontrolovať na oboch stranách nákupného reťazca? Prinášame päť podstatných prvkov kontroly pri programmatic guaranteed dealoch. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Bonita Stewart, Vice President, Global Partnerships, Google píše na blogu o tom, koľko peňazí ostáva vydavateľom za používanie Google Ad Managera pri priamych rezerváciách i programatickom predaji. V priemere to má byť viac ako 95 percent. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla zajímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Dnes sa pozrime na to, ako si inzerent môže svoju reklamu zacieliť v systéme na nákup reklamy a prečo vlastne inzerenti nakupujú reklamu programaticky Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Pre webové médiá je programatik na Slovensku realitou. Pre niektoré viac, pre niektoré menej. Kedy však z neho začnete naozaj profitovať aj vy? Vytvorte si víziu, nástroj a tím. A začnite naozaj predávať programaticky. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Nákup v programatiku sa opäť viac rozbieha a dobieha čiastočne zameškané. Pribúda inzerentov, kampaní v aukcii i priamych obchodov. Prečo je však dobré učiť sa empatii (nielen v médiách a programatiku) práve teraz? Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
V ére znižovania rozpočtov a hľadania komunikačnej efektivity môže byť pre marketérov i médiá riešením programatik. Prejsť na článok
|
|
|
|
|
|
Programatická reklama v Česku: 64%-ný podiel na display reklame a medziročný rast o 25%. Celkový objem internetovej inzercie v Českej republike dosiahol v roku 2019 viac ako 34 miliárd korún. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Stroje s umelou inteligenciou na určovanie toho, ktorému zákazníkovi sa zobrazí na webe určitá reklama, pracujú s veľkou škálou údajov. Ako z toho môže vyťažiť webstránka ponúkajúca svoj inventár v preferovaných dohodách? Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Podľa servera Mediaguru.cz októbrové výsledky českého AdMonitoringu ukazujú, že programatik dosahuje väčší objem (620 mil Kč, cca 24,3 mil.€) ako klasicky obchodovaná displejová reklama (576 mil. Kč, cca 22,6 mil. €). Podiel displejovej reklamy nakupovanej programaticky je v Česku 52 %, na Slovensku len 19%. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
O programatiku sa píše pomerne dosť. Najmä keď sa vyhodnocujú tržby za reklamu. Pochopiteľne: Podiel programatickej digitálnej inzercie vďaka výhodám pre inzerentov i online médiá rastie. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Jerry Miller, Head of Revenue Intelligence for the Americas at Google, má asi pravdu. Vo svojom blogu píše o veľmi blízkej budúcnosti Programatických zaručených transakcií. O tom prečo, a o tom ako vyťažiť maximum z Programmatického predaja. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Inzerenti nakupujú programatický reklamný priestor na webstránkach viacerými spôsobmi. V zásade ide o to, čo potrebujú v danej chvíli, aby splnili svoje zadanie. Pozrite si tri spôsoby a možno nakúpiť reklamu programaticky. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Už ste si položili otázku prečo ešte nenakupujete programaticky? Ak potrebujete reklamu pre svoj šikovný web, skúste počúvať radu odborníkov: Nakupujte programaticky. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Aj vy to poznáte? Hlavné je naplniť fond pracovného času. Vysoko kvalifikovaní jednotlivci, ktorí vykonávajú činnosti s nízkou hodnotou ako jedna z ôsmich kategórií plytvania v tradičnom procese online obchodu cez priame rezervácie. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Exchange bidding je podávanie cenových ponúk na burzách. Umožňuje vydavateľom otvoriť ponúkanie svojho reklamného priestoru väčšiemu množstvu reklamných sietí a v aukcii lepšie speňažovať prémiový i zbytkový inventár. S čím rátať pri implementácii Exchange biddingu a aká je synergia implementácie? Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Mnoho predajcov i kupujúcich bude mať radosť, že budú mať dlhodobo dohodnutú predvídateľnú pevnú cenu za ktorú nakúpia / predajú programaticky zaujímavú časť reklamného inventára. Namiesto hrania hry na nákup a predaj s nie vždy jasnými cenovými odhadmi. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Priame programatické obchodovanie umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Prečo je priame programatické obchodovanie významne časovo úspornejšie ako priamy neprogramatický obchod s online reklamou? Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Ide o podávanie cenových ponúk na burzách resp. third-party exchanges, kde si médium určí minimálne ceny zvlášť pre každú časť svojho inventára. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|
|
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Lebo je to efektívnejšie a lacnejšie pre médiá i inzerentov. Prejsť na článok >>>
|
|
|
|
|