Preferované dohody: Predvídateľná cena namiesto aukčnej hry na nákup a predaj
Google donedávna používal primárne aukčný model druhej ceny. V tomto modeli uchádzači stanovili cenu, ktorú sú ochotní zaplatiť za zobrazenie reklamy. Cena, ktorú ponúkali, je však len zriedka presná suma, ktorú zaplatia, pretože víťazný uchádzač zaplatil iba o 0,01€ viac ako druhá najvyššia ponuka. Vysvetlenie ...
Čo je priame programatické obchodovanie
Priame programatické obchodovanie (programmatic direct) umožňuje kupujúcim a predávajúcim vyjednávanie o rezervovaných (zaručených) kampaniach (Programmatic guaranteed) a o preferovaných dohodách (Preferred deals), t.j. nezaručených kampaniach. Programatický predaj zaručeného inventára – povinnosť kúpiť všetko zarezervované Médium si vyjedná s kupujúcim cenu a podmienky pre konkrétny inventár, ...
O strojoch a našom čase
Nedávno chcel klient mojej kolegyne nakupovať u nás v médiu online reklamu programaticky. Takýchto požiadaviek je v poslednom čase čoraz viac. Keďže mám na starosti riadenie a realizáciu priamych programatických obchodov s reklamou, chcela odo mňa vedieť, čo od klienta potrebujeme na nasadenie programatickej kampane ...
Exchange bidding ako ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá
Google Ad Manager umožňuje majiteľom webových stránok ktorí ho používajú, predávať svoj inventár nielen cez Ad Exchange, ale obchodovať v otvorenej aukcii aj s ďalšími reklamnými sieťami sprostredkovania prostredníctvom tzv. Exchange biddingu (EB). V čom spočíva nóvum? Exchange bidding (aktuálny názov Open Bidding) je ďalší ...
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky
Prečo kupovať a predávať online reklamu programaticky? Nuž - lebo je to efektívnejšie a lacnejšie. V konečnom dôsledku to stojí menej peňazí obe strany: Médiá i inzerentov. V čom konkrétne je to však zaujímavé pre obe strany? Z pohľadu inzerenta Inzerent si pre programatickú kampaň ...