Česká internetová reklama vlani rástla o 15 percent, slovenská o 2,4 percenta
Programaticky obchodovaná reklama tvorila v roku 2020 v Česku objemom 16,9 mld. korún vyše 62%-ný podiel z displejovej reklamy (celkom displej 27 mld. CZK) a medziročne vzrástla o 8%. Odhad programatiku pre rok 2021 je rast o 10%. Celkové výdavky do českej internetovej inzercie vlani ...
Programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie
Vydavatelia predávajú inventár prostredníctvom priameho predaja a zároveň programaticky. Pomaly však z hľadiska výnosov programatický predaj displejovej reklamy dobieha priame rezervácie. Masívna implementácia programatických technológií umožňuje značkám väčšiu transparentnosť, čo zlepšuje zásah publika a zvyšuje nákladovú rentabilitu i efektívnosť kampaní. Pri trende rastu v posledných ...
Čo je Programmatic Guaranteed
Čo je Programmatic Guaranteed, teda programatický predaj zaručeného inventára, aké sú jeho výhody v porovnaní s tradičnými rezerváciami a prečo sa dopyt inzerentov po programatických zaručených obchodoch neustále zvyšuje. Programmatic Guaranteed (programatický predaj zaručeného inventára, ďalej aj PG) umožňuje kupujúcim rezervovať vopred definované množstvo zobrazení ...
Programatik v praxi: Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu
Nezriedka sa stane, že sa v čase zmení kupujúci (teda nákupná sieť), ktorý pre inzerenta nakupuje programatický inventár na webe vydavateľa formou preferovenej dohody. Ako vytvoriť kópiu preferovaného dealu, teda namapovať dohodu na iného kupujúceho (a pritom ušetriť firme peniaze)? Keďže ide o zmenu, tak ...
Čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami
Priame rezervácie ako kanál na predaj digitálnej reklamy, generujú v rozvinutých krajinách menej ako polovicu tržieb. Pozrime sa, čím vyhráva programatik nad priamymi rezerváciami a prečo sa jeho podiel na displejovej reklame oproti tradičným rezerváciám bude ešte zvyšovať. Nie budúcnosť, ale súčasnosť digitálnej reklamy Programatik ...
Top 3 českí publisheri mali v marci podiel programatiku na displeji 75%
Top 3 českí publisheri mali v marci 2020 podiel programatiku na displeji 75%. Najväčší českí prevádzkovatelia - Seznam.cz, MAFRA a Czech News Center deklarovali programatický výkon v rozsahu od 74 do 76%. Priemerný podiel programatiku na displeji 75% Vyplýva to z údajov analýzy IAB Czech ...
Do TV ide takmer polovica, do online 34 percent reklamných peňazí
Podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia pre IAB Slovakia ide do slovenských televízií 48, a do online médií 34 percent rozpočtov reklamných kampaní. „Výsledky projektu poukazujú na fenomén nadhodnotenia TV ako reklamného formátu vo vzťahu k online reklame“, uvádzajú autori. Výskum “Display reklama vybuduje Brand Lift” ...
Podiel programatiku na digitálnej reklame dosiahne 68%
Podľa odhadov Zenith Programmatic Marketing Forecasts 2019 sa očakáva, že sa tento rok podiel programatických výdavkov na digitálnej reklame celosvetovo zvýši na 68%. Údaje zverejnila začiatkom augusta 2020 IAB v správe 2020 International Report on Programmatic In-Housing. Podľa údajov v správe globálne zaznamenal programatický podiel ...
Prečo píšem blog o programatickej reklame
Prečo píšem blog o programatickej reklame Píšem o tom, prečo nakupovať a predávať programaticky, cez aké druhy kanálov dopytu možno speňažovať inventár, aké programatické kanály možno v predaji použiť, čo je vlastne predaj zaručeného inventára cez programmatic guaranteed, či o tom, ako pripraviť tímy na prijatie ...
Šanca na integráciu oddelených predajných tímov
V čase kedy by vydavateľské domy mali integrovať online tímy pre priamy a programatický predaj, u publisherov stále fungujú aj oddelené tímy obchodníkov primárne pre predaj printovej reklamy. Jednému inzerentovi tak z danej firmy ponúka „papierovú“ inzerciu odborník na print, iný predajca s ním rieši ...
Ako pripraviť tímy na prijatie programatických technológií
Indickí odborníci na programatik z Googlu - Dushyant Khare, SEA & India Director of Global Partnerships a Aman Chawla, SEA Programmatic Lead vo svojom blogu Insights for publishers: How to enable programmatic success opísali, ako môžu vydavatelia transformovať a pripraviť svoje tímy na prijatie programatických ...
O priemerných cenách programatického nákupu
IAB Slovakia zverejnila začiatkom júla 2020 zaujímavý článok na tému programatik na Slovensku. Sú v ňom aj informácie o priemerných cenách programatického nákupu. V článku nás zaujalo okrem iného aj to, že „Cena za 1000 viditeľných zobrazení reklamy (CPMv) cez programmatic dosahuje 1,42 Eur a ...